Populære opslag fra denne blog
E-læring (noter)
E-læring som didaktisk design beskriver de principper, modeller og koncepter, der lig- ger til grund for tilrettelæggelse af undervisning og læring i et e-læringsmiljø. Disse principper, modeller og koncepter har som funktion at støtte ledere og undervisere til reflekteret at planlægge, håndtere og udvikle undervisnings- og læringsprocesser i et e-læringsmiljø med henblik på kompetent at svare på hvem der skal lære hvad, hvor- dan, hvorfor og hvornår: Hvem: Hvem er den lærende og hvad er deres forudsætninger og mål? Hvad (mål og indhold): Hvordan skal indholdet repræsenteres? Hvordan: Hvilke læringsmetoder skal sættes i spil? Hvorfor: Hvad er begrundelse for valg af mål, indhold og læringsmetoder? Hvoroghvornår:Ihvilkerumogihvilketidsrumskalundervisningenforegå? Udvikling af e-lærings-koncepter har forskellige formål: 1. Uddannelsespolitisk kan e-lærings-koncepter være et svar på den globale uddan- nelsesudfordring som handler om at fremme livslang læring. E-læringskoncept...
Kommentarer
Send en kommentar