"Casen"

Store hold er, som regel lig med store niveau forskelle hos eleverne. 

I min afdeling kører vi åbentværksted - med flere hold på en gang. Det har den betydning at eleverne arbejder med forskellige fag, moduler, programmer og maskiner, så allerde her har vi en kæmpe opgave med at nå rundt til alle elever. 

Vores CAD/CAM undervisningsmateriale er fremstillet som selvstudie, altså tutorials(PDF), hvor elever efter en fælles introduktion til programmet, skal arbejde selvstændigt med nogle givne opgaver. Hensigten med det er, at skabe mere tid til at nå rundt til alle elever, men det er ikke virkeligheden.
Den store niveau forskel, der oftes er i klasserne samt i undervisningsmaterialets opbygning, gør at vi skal bruge meget tid på at hjælpe eleverne videre i materialet. 
      
Teori
Knud og Kolb

Jeg vil undersøge 
Hvorfor så mange elever skal hjælpes videre i materialet?
Hvilke  differentierings muligheder kan IT understøtte?  
Hvilke digitale teknologier kan jeg anvende?

Hvorfor?
Så alle elever kommer nemmere og mere motiverede i mål med deres læring

Hvordan vil du gøre det?
Jeg vil forsøge at gøre op med undervisningmateriale i PDF format, da det på ingen måde motiverer og inspirerer eleverne. En anden faktor er at det heller ikke ligger op til den store differentiering. 
Med et øje på at nå, elevernes zone for nærmeste læring vil jeg kigge på teknologier der kan understøtte dette.





Hvordan vil du / i gøre det?
Det ved jeg ikke endnu : - )

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

E-læring (noter)