Thinglink og/eller Padlet

Jeg bliver altid så imponeret, når jeg bliver introduceret for nye online programmer og apps. Min første tanke er som regel, at det skal bruges i undervisningen, men når det så kommer til planlægningen og brugen af programmerne, begynder det at gå lidt langsommere :-) Men her er en intro til et par nye værktøjer, Thinglink og Padlet, som jeg har høje forventninger til:

Thinglink - interaktive billeder

Kan benyttes i nærmest alle fag, men der hvor jeg ser den bedste udnyttelse af Thinglink er til vores maskinmanualer. Vi arbejder med CNC-maskiner, og disse maskiner har mange forskellige styringer, altså derved rigtig mange knapper. De maskinmanualer vi bruger i dag er på ingen måde intuitive, og der er udelukkende gjort brug af tekst. Her ville Thinglink være et meget stærkt værktøj til at hjælpe eleverne med at navigere.


Padlet - uformel kommunikationsplatform

Værktøjet Padlet er lidt sværere at tænke ind i undervisningen, da størstedelen af vores undervisning foregår i det åbne værksted, hvor vi som undervisere går rundt blandt eleverne og underviser. Det vil sige, at undervisningen tit udspringer af en udfordring, eleven møder. Det betyder, at vi som undervisere støder på den samme "udfordring" flere gange om dagen.

På det åbne værksted har vi flere steder infoskærme, som ikke bruges. Hvis vi anvendte Padlet, og elever skrev deres problemer/udforinger via denne kanal, kunne vi samle undervisningen bedre og skære ned på gentagelser af samme udfordring.





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

E-læring (noter)