Undervisningsdifferentiering "Indre eller ydre" (noter)
Når vi taler om undervisningsdifferentiering i min afdeling, vi ved at vi gør det, men også at vi ikke gør det godt nok. I det åbne værksted (praktik) er vi som regel 2 undervisere til mange hold, alle med vær deres opgaver, udfordringer og elevtyper. I dette miljø kommer vores undervisningsmateriale virkelig til kort, da det er sammensat på en måde så der kun kan differentieres på tid, samt at
Handleorienterede råd
1. Husk målet er det optimale udbytte for den enkelte elev både fagligt og personligt
2. Overvej kriterier for gruppeinddelinger
3. Vær bevidst om, hvilke faglige mål og hvilke indholdsdele som er fundamentum/kernestof,
og hvilke dele som er additum/supplerende og kan udelades
4. Vælg de undervisningsmaterialer, som giver de bedste muligheder for at differentiere
5. Træn eleverne systematisk i de nødvendige arbejdsformer og studieteknikker
Kommentarer
Send en kommentar